Hultén försäljning

Ett konfektyrkoncept för framtiden

Det första uppdraget vi fick av Hultén försäljning gick ut på att skapa ett nytt koncept för lösviktsgodis. Det skulle attrahera både handlare och konsumenter samt vara gångbart även utanför Sveriges gränser.

Kategorier

Kommunikationskoncept

Grafisk design

Logotyp

Etiketter

Skyltar

Butiksexponering

Påsar



Precis som modeindustrin jobbar vi med kollektioner.

Ett vuxnare godis för alla

Vår lösning för lösgodiset blev ett koncept som var helt unikat för branschen. Det grafiska manéret stack ut och syntes i butikerna. Det förmedlade en något mer exklusiv känsla och stod för ett vuxnare godis för alla, kvalitet till rätt pris. Idéen byggde på att tog det färgsprakande och glada designspråket från godisvärlden och kombinerade det med
det emotionella från modebranschen. Precis som modeindustrin skulle vi jobba med säsonger och kollektioner, färger och sortiment skulle ändras fyra gånger om året. Det medförde att vi höll intresset uppe under hela året. Konceptet fick namnet Candy Collection och utvecklades sedan även till Snacks Collection.

Försäljningen ökade i snitt med 18%!

Candy Collection i butik

När vi lanserade de ny konceptet så ökade alla butiker som bytte ut sitt lösgodis mot Candy Collection försäljningen markant. Det medförde blad annat att flera ICA-butiker i landet ville ha Candy Collection som sitt lösgodiskoncept.